Autoelektrika, s obzirom na njenu neizbježnost u modernom vozilu, je danas posebna grana rezervnih dijelova za vozila.
Autoelektrika se najviše povezuje s paljenjem i pokretanjem vozila, premda u nju spada još niz drugih stvari. Autoelektrika zapravo vodi brigu o elektropokretačima (tzv. anlaserima) i alternatorima, akumulatorima, ugradnji auto radija te multimedije, ugradnji/održavanju daljinskog i centralnog zaključavanja, ugradnji senzora za parkiranje, pa čak o servisu i punjenju klime u automobilu.
Zbog sve veće prisutnosti elektro dijelova u vozilima naša ponuda je u stalnom porastu te Vam u ovom trenutku možemo ponuditi dijelove renomiranih svjetskih proizvođača u polju autoelektrike koji zadovoljavaju ili čak nadmašuju tvorničke specifikacije, kao i one koji su OEM (Original Equipment Manufacturer) odnosno i sami su proizvođači originalne opreme za Vaše vozilo. Jedina razlika je u pakiranju i, naravno, cijeni koja je znatno niža.
Izdvajamo iz ponude:
AKUMULATORI
Akumulator je osnovni izvor električne energije u automobilu, a prvenstveno služi za pokretanje motora. Pri pokretanju motora troši najviše energije. Na -20 °C novi akumulator ima samo 40% svog prvobitnog kapaciteta, a motoru je potrebno tri puta više snage nego inače. Ovo je način na koji niske temperature utječu na rad akumulatora.
Akumulatorske baterije imaju dva osnovna parametra: kapacitet (Ah) i početnu struju (A). Kapacitet ovisi o veličini baterije, pa kada kupite novi, slijedite preporuke proizvođača. Početna struja izražena u amperu (A) vrlo je važna; Što je veća vrijednost, to je lakši početak motora. Problemi s napajanjem ili nedostatkom pravilnog punjenja nisu uvijek uzrokovani baterijom. Prvo provjerite električni sustav prije nego što odlučite promijeniti bateriju.
Savjeti:
- Provjerite i po potrebi zamijenite akumulator svake 4 godine, pogotovo ako imate dizelski motor, jer troši više snage pri pokretanju i troši akumulator puno brže nego benzinski motor
- Prilikom kupnje novog akumulatora obratite pozornost na početnu strujnu vrijednost (A)
- Ako imate dovoljno mjesta za smještanje akumulatora s većim kapacitetom, nemojte ga premašiti više od 10% vrijednosti koju preporučuje proizvođač
- Pripazite na električni sustav, osobito u jesen, kada je izložen vlazi
- Slabi problemi s punjenjem ili pokretanjem ne bi se trebali uvijek pripisati akumulatoru
- Za punjenje baterije koristite poseban punjač. Zapamtite, međutim, da potpuno prazan akumulator nikada nećete moći napuniti kao novi te da AGM akumulatore nećete moći puniti na klasičnom punjaču, a bez da im značajno smanjite vijek trajanja.
Zima je definitivno najgora sezona godine za akumulator. To je vrijeme kada redovito provjeravate njegovo stanje i, ako je potrebno, zamijenite ga prije ozbiljnih smrzavanja, utoliko više ako vozite samo povremeno i na kratke udaljenosti.
Pod pretpostavkom da vaša baterija radi na 100% kapaciteta pri temperaturi od -20 °C , njegov se potencijal smanjuje na 40%, što utječe na performanse vašeg automobila. Zato su temperature ispod nule pravi test baterije. Kada je izložen niskim temperaturama, starter troši više energije nego u standardnim uvjetima. Motorno ulje, koje se zgušnjava kada je izloženo temperaturi ispod nule, sve više pogoršava situaciju. Slijedom toga, zimi, akumulatorska baterija mora se suočiti s mnogo više izazova nego kada je izložena neutralnim ili višim temperaturama. Zapamtite da vas lošiji akumulator može iznevjeriti ne samo zimi nego i ljeti.
Problemi s akumulatorima:
Osnovni problem je vožnja na kratkim udaljenostima. Motor startera troši puno energije za pokretanje motora, ali pogon kratkog dometa nije dovoljan da alternator napuni vašu bateriju, koja u konačnici istječe potpuno. Da biste ispravno napunili bateriju morate voziti automobil najmanje osam sati ravno.
Vi se suočavate s istim problemom kada vozite uglavnom u prometnim gužvama, s motorom koji radi pri maloj brzini, a koji ne može proizvesti dovoljno snage kako bi zadovoljio rastuće potrebe vašeg automobila. No, kada stojite u prometnoj gužvi, rijetko razmišljate o tome koliko energije vaš automobil treba napajati sve više uređaja, kao što su grijana sjedala, prozori ili ogledala.
Baterija je također pogođena kada ne koristite automobil duže vrijeme. Kada se ne koristi, automobil se može činiti neaktivan, ali zapravo i dalje troši energiju koju stvara baterija, na pr. za održavanje računala na vozilu, sata i alarmnog sustava.
Akumulatori koje Vam možemo ponuditi
- 4 Ah – 240 Ah
- 6V – 24V
- KLASIČNI
- BEZ ODRŽAVANJA
- AGM
ZA:
- AUTOMOBILE
- TERETNA VOZILA
- MOTOCIKLE
- RADNE STROJEVE
- UPS napajanja
SVJEĆICE
Svjećica je naprava koja električnom iskrom pali smjesu goriva (benzina ili plina) i zraka u cilindru Ottova motora (benzinski motor). Sastoji se od keramičkog izolatora, metalnoga plašta s navojem kojim se svjećica učvršćuje u cilindar motora i dviju elektroda. Središnja elektroda s priključkom na kabel razvodnika paljenja smještena je u izolatoru svjećice, dok je druga elektroda učvršćena u metalnom plaštu. Između vrhova elektroda, razmaknutih od 0,5 do 0,7 milimetara (rjeđe i više), preskače iskra pobuđena visokonaponskom strujom od 12 000 do 30 000 V (volta). Visoki napon za stvaranje iskre nastaje na induktoru sinkronizirano s radom motora. Svaka vrsta motora zahtijeva svjećicu određenih svojstava, to jest promjera i uspona navoja, te toplinske vrijednosti (kako se za vrijeme rada motora ne bi začađila ili zauljila, temperatura je svjećice od 400 do 850 °C).
Svjećice su potrebne za pokretanje motora i osiguravanje pravilnog rada. Kako se mješavina goriva i zraka komprimira u komori za izgaranje, između elektrode na čepu stvara se iskra, paljenjem mješavine i oslobađanjem energije od kojih 20-30% oslobađa auto. Istrošene svjećice mogu onemogućiti rad motora ili dovesti do značajnog povećanja potrošnje goriva. Tipičan simptom kvara svjećice ili kvara regulatora je poteškoća pri pokretanju motora pri niskim temperaturama.
Savjeti:
- Svjećice treba zamijeniti zajedno s kablovima
- Koristite samo svjećice namijenjene Vašoj vrsti motora
- Zamjena jedne svjećice je nedjelotvorna, stoga biste ih uvijek trebali zamijeniti u kompletu.
Što su svjećice?
Svjećice se primjenjuju u benzinskim motorima kako bi se dobila iskra potrebna za paljenje smjese goriva i zraka u cilindrima. Svjećica proizvodi visoki napon koji generira indukcijski svitak i distribuira na svjećice.
Kako se svjećice troše, njihove elektrode gore i njihova iskra postaje manje jaka, što rezultira nestabilnim radom motora, poteškoćama pri pokretanju i, u ekstremnim slučajevima, kvara na indukcijskom svitku.
Kako se vrši zamjena svjećice?
Zamjena svjećice zahtijeva odvajanje kabela paljenja i uklanjanje utikača iz cilindra motora pomoću posebnog ključa. Morate biti oprezni da ne dopustite da zagađivači koji se skupljaju oko dna svjećice ulaze u cilindar. Prilikom postavljanja nove svjećice, postavite razmak između svojih elektroda pomoću posebnog uređaja nazvanog mjerač za prozračivanje. Prilikom postavljanja novih svjećica provjerite jesu li pravilno postavljeni u cilindru kako ne bi oštetili navoj.
Što treba imati na umu?
Prilikom mijenjanja svjećica valja provjeriti stanje poklopca i rotora razdjelnika. Nakon nanošenja odgovarajućeg zakretnog momenta za ugradnju utikača i nakon spajanja kabela treba uključiti motor kako bi se provjerio radi li sustav paljenja ispravno. Neki automobili mogu zahtijevati povezivanje s dijagnostičkim računalom kako bi otkazali kodove pogrešaka koji su posljedica kvara sustava paljenja.
Uvijek trebate zamijeniti svjećice u setu jer imaju sličan uporabni vijek. Svjećice treba zamijeniti nakon svakih 40 tisuća kilometara.
Vrste svjećica:
- BAKRENE
- PLATINASTE
- IRIDIUMSKE
GRIJAČI
AUTOELEKTRONIKA
SENZORI
LAMBDA SONDE
Ako primijetimo nestabilan rad motora, gubitak snage ili povećanu potrošnju goriva, to može značiti da je lambda sonda prestala funkcionirati. Moderna vozila su obično opremljena s dva senzora kisika, od kojih je jedan postavljen prije katalizatora, a drugi neposredno iza. U slučaju kvara, lambda sondu bi trebalo odmah zamijeniti kako bi se izbjegli potencijalni kvarovi motora ili oštećenja katalizatora čiji troškovi popravka mogu značajno premašiti trošak zamjene sonde.
- Koristite samo lambda sonde koje odgovaraju vašem modelu automobila
- Jeftine zamjenske sonde mogu slati krive podatke računalu koje regulira smjesu zraka i goriva
- Paljenje lampice za „kontrolu motora“ može značiti da je lambda sonda prestala raditi
Što je to lambda sonda?
Lambda sonda, koja se nekad naziva i senzor kisika, nalazi se u ispušnom sustavu automobila. Njena uloga je da provjerava količinu kisika u ispušnim plinovima i da šalje sve bitne podatke regulatoru ubrizgavanja goriva koji, pomoću zaprimljenih informacija, regulira smjesu goriva i zraka.
Kako prepoznati mogući kvar lambda sonde?
Neki automobili su opremljeni s dvije lambda sonde, od kojih se jedna nalazi ispred katalizatora, a druga neposredno iza njega. Ako lambda sonda prestane ispravno raditi, računalo može zaprimiti netočne informacije o sadržaju ispušnih plinova te odabrati krivu smjesu goriva i zraka. Taj postupak može uzrokovati neravnomjeran rad ili pregrijavanje motora. Lampica upozorenja na kontrolnoj ploči može tada signalizirati kvar u električnom sustavu motora.
Kako se zamjenjuje lambda sonda?
Zamjena lambda sonde zahtijeva odspajanje električnog utikača senzora od cijevi ispuha. Kod starijih automobila, zamjena lambda sonde od korodirane cijevi ispuha može biti zahtijevan tako da je dobro koristiti odstranjivač hrđe. Kod postavljanja novog senzora, poželjno je prekriti navoj s pastom otpornom na visoke temperature kako bi se olakšalo njegovo uklanjanje u budućnosti. Ako zbog kvara sonde, računalo u automobilu nastavi pohranjivati kod greške, ono mora biti spojeno na dijagnostičko računalo kako bi se poništila greška, te kako bi motor mogao nastaviti s radom.
Što bi trebali zapamtiti?
Zapamtite da vožnja s neispravnom lambda sondom može uzrokovati kvarove na drugim dijelovima automobila, što uključuje i katalizator.
ELEKTROMOTORI
BRISAČA
Ako se motor brisača pokida, brisači rade sporije i bučno, te na kraju prestaju raditi. Ako je to slučaj, vožnja za vrijeme kiše je nemoguća. Motor brisača nalazi se odmah ispod vjetrobranskog stakla. Pristup motoru zahtijeva uklanjanje brisača i ploče ispod vjetrobranskog stakla. Ovaj postupak nije kompliciran, ali može potrajati neko vrijeme. Nakon postavljanja motora natrag na svoje mjesto, trebate podesiti položaj ruku brisača.
Ako je kretanje brisača sporije ili nestabilno, to je znak da se motor brisača kvari
Neispravan motor brisača lako se može popraviti ili zamijeniti
Ruka brisača povezuje metlicu brisača s motorom brisača. Kvar obično proizlazi iz trošenja elementa ruke, kao što su ležajevi, onemogućavajući jedan ili oba brisača. Ruka brisača je u kvaru, kada se struja isporučuje, motor radi, ali brisači se neće micati. Zamjena ruke brisača nije kompliciran posao, te jedina poteškoća može biti korodiranost ležaja i ostalih elemenata.
Brisači Vam omogućuju vožnju u nepovoljnim vremenskim uvjetima, stoga kupujte samo kvalitetne brisače
Kada zamjenjujete ruku brisača, dobra je ideja čišćenje i podmazivanje cijelog mehanizma
VODE
Dobra vidljivost tijekom vožnje automobilom je nužna. Na vidljivost utječu mnogi elementi, uključujući vjetrobransko staklo i farove. Štrcaljke vlaže vjetrobransko staklo kako bi olakšale rad brisača i očistili vjetrobransko staklo. Pravilan rad štrcaljki osigurava pumpa koja se pokreće pomoću električnog motora. Ako se motor pokida, cijela se pumpa treba zamijeniti.
Ako je pumpa vode neispravna, zamijenite cijeli uređaj, uključujući i električni motor
Prilikom zamjene pumpe provjerite jesu li i crijeva i mlaznica u ispravnom stanju
PODIZAČA STAKALA
I manualni i električni mehanizam dizanja prozora sastoje se od sustava žica, vodilica i poluga koje se troše s vremenom. Ako je mehanizam pokidan, prozor može biti nagnut, naglo se spuštao ili se zaglaviti.
Gdje se nalazi mehanizam prozora?
Mehanizam prozora automobila nalazi se unutar vrata. Mehanizmom se može upravljati ručno, pomoću ručice ili električno pomoću tipke. Bez obzira na to je li ručni ili pogonjen električnim motorom, mehanizam se sastoji od složenog sustava šipki i žica koji pomiču prozor gore i dolje unutar prozorskih vodilica u vratima.
Kada treba zamijeniti mehanizam?
Ako se pokida, prozor se može naginjati i zaglaviti ili zaglaviti u otvorenom položaju. U ekstremnim slučajevima, žice mehanizma mogu puknuti, uzrokujući da prozor padne na dno vrata i pukne.
Kako se mehanizam uklanja i zamjenjuje?
Predlažemo što prije uklanjanja neispravnog mehanizma.
Možda ćete morati ukloniti ploču za montažu na koju je priključen mehanizam prozora. Cijeli proces zahtijeva znanje o tome kako se vrata određenog modela automobila grade, kako bi se izbjeglo oštećenje bilo kojeg elementa podizača ili samog prozora. Novi mehanizam zahtijeva podešavanje.
Što treba imati na umu?
Nakon što vratite sve elemente vrata, pažljivo provjerite radi li mehanizam ispravno.
GORIVA
Zadaća pumpe goriva je distribuirati gorivo iz spremnika do sustava za pokretanje. Najčešće rješenje koje se danas može vidjeti su pumpe unutar spremnika, točnije, montirane unutar spremnika za gorivo. Takva pumpa je cijelo vrijeme uronjena u gorivo, koje istovremeno služi za njeno hlađenje i podmazivanje. Iz tog razloga, jedan od najčešćih uzroka kvara pumpe je dugotrajna vožnja s vrlo malom količinom goriva u rezervoaru. O tome osobito moraju misliti vozači čiji se automobili pokreću LPG plinom, da bez obzira na drugi izvor za pokretanje, spremnik goriva mora biti napunjen barem do polovice. Nagovještaj kvara može biti nemogućnost pokretanja motora, trzanje pri ubrzavanju ili gašenje motora pri određenoj brzini.
Ukoliko koristite LPG instalaciju, ne dopustite da razina goriva u spremniku padne na rezervu
Upotreba goriva visoke kvalitete produljuje životni vijek pumpe goriva
Pumpa goriva ima zadatak pokrenuti sustav goriva motora s odgovarajućim pritiskom, zahvaljujući čemu je moguća distribucija kroz injektore goriva u količini dovoljnoj za zapaljenje mješavine. Pumpa goriva u benzinskim motorima uglavnom se nalazi u spremniku goriva. Dizel motori u rezervoaru imaju montiranu pomoćnu pumpu, a pored motora pumpu za ubrizgavanje koja proizvodi visoki tlak i kontrolira redoslijed otvaranja pojedinih injektora. U slučaju kvara pumpe goriva benzinskog motora koji je nastao zbog nedostatka opskrbe jedinice s brizgaljkama gorivom, a samim time i nedostatkom mogućnosti pokretanja motora, potrebno je uklanjanje pumpe iz spremnika. Ovisno o dizajnu automobile, to se izvršava na način da se makne spremnik goriva ispod automobila ili demontažom stražnjeg sjedala i rastavljanjem pumpe koja se nalazi pod posebnim poklopcem. U oba slučaja potrebno je odvojiti kablove sustava za gorivo i ostale električne priključke. Zbog mjera predostrožnosti i opasnosti od požara, prije samo početka s radom potrebno je isključiti akumulator vozila.
Pumpa goriva je obično ugrađena sa senzorom za razinu goriva i kao takva se mora ukloniti iz spremnika za gorivo. U nekim modelima automobila moguća je zamjena samog motora pumpe goriva. Montaža svih elemenata se odvija obrnutim redoslijedom. Imajući na umu prilično kompliciranu demontažu te činjenicu, da kvar pumpe goriva rezultira onesposobljavanjem vozila ne treba ignorirati prve znakove oštećenja pumpe kao što su npr. njezin bučan rad.
Također se ne savjetuje vožnja s vrlo niskom razinom goriva u spremniku, jer se pumpa goriva podmazuje gorivom, a nizak nivo goriva može izazvati nedovoljno podmazivanje I kvar pumpe.
BOBINE
Spirala paljenja (tzv. bobina) je izvor visokog napona koji je potreban da bi se proizvela iskra koja pokreće proces izgaranja u cilindru. Bobine se obično kvare zbog trošenja. Bobinu je potrebno zamijeniti kad rad motora postane nestabilan, tj. kada njegova brzina varira, kada je primjetan pad u snazi motora, kada primijetite probleme s ubrzanjem. Neispravna bobina može čak onemogućiti rad motora.
- Bobina je vrlo osjetljiv uređaj, stoga mora biti pravilno postavljen i zaštićen od vlage. Njegovo djelovanje može biti oštećeno kišom.
- Pogrešan rad sustava paljenja utječe na motor.
- Pri mijenjanju bobine trebali biste zamijeniti i druge elemente sustava, uključujući kabele i svjećice.
Koja je uloga sustava paljenja?
Sustav paljenja benzinskog motora generira visoki napon i šalje ga u pravom trenutku na svjećice, gdje iskra nastaje u procjepu između svjećice je elektroda, te započinje proces izgaranja smjese goriva i zraka.
Što je bobina?
To je izvor visokog napona. Pretvara napon od 12 V unutar električnog sustava automobila u napon od nekoliko tisuća volta. Sastoji se od bakrenog namota. Niskonaponski tok kroz primarni navoj inducira, u sekundarnom namotaju, napon potreban za generiranje iskre dovoljno snažne da uzrokuje paljenje.
Kako se mijenja bobina?
Zavijanje spirale postepeno troši spiralu i na kraju ju treba zamijeniti. Proces zamjene je prilično jednostavan i zahtijeva odvajanje kabela koji napaja spiralu i kabela visokog napona koji izlazi iz njega. Dalje, svitak se mora skinuti sa svojeg postolja. Nova spirala se postavlja obrnutim redoslijedom.
Što treba imati na umu?
Prema sustavu paljenja treba postupati s posebnom pažnjom kako bi se izbjegao visokonaponski električni udar. Ne zaboravite ukloniti ključ iz sustava paljenja prije nego što se bacite na posao.
Nakon postavljanja nove bobine, uključite motor da provjerite radi li sustav paljenja ispravno. Neki automobili moraju biti povezani s dijagnostičkim računalom kako bi otkazali kodove pogrešaka koji su posljedica kvarova indukcijske spirale.
GENERATORI (ALTERNATORI)
Alternator proizvodi električnu struju i puni akumulator. Ako se pokvari, crvena upozoravajuća žaruljica sa simbolom akumulatora uključuje se na ploči s instrumentima. Ako sustav pravilno radi, svjetlo bi trebalo upaliti odmah nakon okretanja ključa i ugasiti nakon pokretanja motora. Najčešći uzroci kvarova alternatora uključuju kvar na ležaju, kvara dioda ili regulatora napona ili trošenje četkica. U svakom slučaju, alternator se mijenja.
- Ispitivanje punjenja baterije pomoći će Vam u otkrivanju kvara alternatora
- Neispravni ležaj alternatora može uzrokovati pucanje pogonskog remena
- Ako se pokida, alternator mora biti zamijenjen novim
Kako se alternator zamjenjuje?
Bez obzira na vrstu kvara alternatora, isti se mora ukloniti iz automobila kako bi se zamjenio s novim. Da biste to učinili, morate ukloniti remen pogona alternatora. Zatim morate odspojiti kabele priključene na alternator, te ukloniti nosače. Možete nastaviti s popravkom nakon što iskopčate alternator. Novi se alternator postavlja obrnutim redoslijedom.
Što treba imati na umu?
Nakon postavljanja novog alternatora, trebate pokrenuti motor i provjeriti snagu punjenja pomoću mjerača ampera. Struja treba biti između 13,8 V i 14,5 V. Kod nekih automobila alternator je opremljen kvačilom koja se nalazi u remenici remena, koja sprečava da pogonski remen padne iz ležišta pri pokretanju motora.
Neki se alternatori hlade s rashladnom tekućinom iz sustava hlađenja motora. Ako je to slučaj, proces uklanjanja i montaže alternatora je složeniji i zahtijeva otvaranje sustava hlađenja.
ELEKTROPOKRETAČI (ANLASERI)
Starter ili anlaser je električni motor koji pokreće gibanje radilice. Opremljen je s bendixom koji komunicira s zamašnjakom. Nakon što je motor uključen, mehanizam se isključuje. Uključivanje zamašnjaka moguće je kao rezultat primjene elektromagneta. Možete otkriti neispravnost startera zbog njezine odgođene reakcije na okretanje ključa u bravi za paljenje.
- Starter može biti obnovljen, iako se to isplati samo u slučaju starijih automobila
- Ako dugo držite ključ u kontaktu, ubrzate trošenje startera
Starter je električni motor koji pokreće radilicu motora automobila radi pokretanja rada motora. Starter ima poseban mehanizam koji ga privlači sa zamašnjakom motora i odmakne ga nakon pokretanja motora. Taj se mehanizam naziva bendix pogon. Starter je također opremljen elektromagnetom koji početno postavlja zupčanik startera na zamašnjak motora.
Kako se starter zamjenjuje?
Ako se bilo koja od gore spomenutih starter komponenti pokvari, cijeli sklop mora biti uklonjen radi popravka. Ovaj se postupak razlikuje ovisno o automobilu i na mjestu pokretača. Obično, međutim, to zahtijeva odvajanje električnih kablova koji vode do startera i uklanjanje vijaka koji se drže za blok motora. U tom smislu, možda se mora podignuti automobil da bi pristupio motoru od dna kako bi uklonio kućišta koja pokrivaju motor i mjenjač.
Što još trebate imati na umu?
Teško je odrediti uporabni vijek startera, međutim, nikad ne smijete zanemariti prve znakove kvara, kao što su neobični zvukovi kod pokretanja motora. Ako je starter zaglavljen, tj. ne reagira kada okrenete ključ u kontaktu, odmah se morate obratiti u obližnji autoservis da biste ga popravili, a ne čekati da se Vaš motor uopće ne želi upaliti.
Možemo Vam ponuditi:
- anlasere kompletne (nove ili reparirane)
- dijelove anlasera
- četkice anlasera
REGLERI
REGULATORI (RELEJI)
KAPE RAZVODNIKA PALJENJA
Poklopac razdjelnika je dio sustava za paljenje. Odgovara za distribuciju napona paljenja na svjećice. Njegova kvar može biti uzrokovana spaljivanjem dodirnika, kontaminiranjem ili trošenjem drugih dijelova i može dovesti do problema s prijenosom struje na svjećice, što može otežati pokretanje motora.
- Prilikom mijenjanja razdjelnog bregastog vratila trebao bi biti zamijenjen i poklopac razdjelnika
- Prilikom zamjene poklopca dobro je provjeriti kabele, konektore i svjećice paljenja
ROTORI
Rotor razdjelnika paljenja je pokretni element smješten na osovini, odgovoran za napajanje električne struje od indukcijskog svitka do kontakta paljenja u cilindrima. Njegovo trošenje se ubrzava kada prljavština i vlaga dođu do njega kroz pukotine i kućišta distributera. Njegov kvar može uzrokovati neujednačen rad motora, povećanu potrošnju goriva, smanjenje snage ili čak probleme s pokretanjem motora.
- Prilikom mijenjanja razdjelnog bregastog vratila trebao bi biti zamijenjen i poklopac razdjelnika
- Prilikom zamjene poklopca dobro je provjeriti kabele, konektore i svjećice paljenja
IMPULSATORI
INDIKATORI
INICIJATORI
KONDENZATORI
OSIGURAČI
Osigurači štite električne sustave automobila od oštećenja. U tu svrhu spajaju i prekidaju strujni krug. U slučaju kvara bilo kojeg električnog uređaja u automobilu, prvo provjerite osigurače. Kutija s osiguračima obično se nalazi u komori motora ili lijevo od stupa upravljača. Upute o lokaciji Vaše kutije s osiguračima možete pronaći u korisničkom priručniku Vašeg automobila. Neispravan osigurač se zagrijava, te dolazi do kvara. Osigurač možete zamijeniti posebnim kliještima, koji dolaze sa svakim novim setom osigurača.
- Dobra je ideja kupiti set novih osigurača za Vaš automobilu u slučaju nužde
- Kad god se nešto pokvari u električnom sustavu Vašeg automobila, osigurači bi uvijek trebali biti prva stvar koju treba provjeriti
OTPORNICI
PREKIDAČI
KABELI
Kabeli paljenja spajaju indukcijski svitak na svjećice. Ako se istroše, sprječavaju pokretanje motora. Problem obično proizlazi iz kratkog spoja uzrokovanog istrošenom izolacijom. Problemi s kabelom paljenja obično se javljaju u jesen ili zimu.
Potrošeni kabeli za paljenje mogu uzrokovati trajno oštećenje električnog sustava. Uvijek zamijenite sve kabele
Vrste kablova koje Vam možemo ponuditi:
- PALJENJA
- NAPAJANJA
- STARTANJA
ELEKTRO BRAVE, BRAVE PALJENJA
Prekidač paljenja je mehaničko-električna komponenta koja pokreće električne krugove i aktivira starter(anlaser). Prekidač se obično kvari zbog habanja ili vlage. Popravak je obično vrlo skup pa je bolje zamijeniti ga novim.
Simptomi kvara prekidača paljenja su:
- poteškoće u postavljanju i okretanju ključa
- nema odgovora od strane električnih uređaja
- nemogućnost isključivanja motora
Nemojte držati druge ključeve zajedno s ključem automobila jer njihova težina može ubrzati trošenje
Ako se pokida, prekidač treba zamijeniti novim
Njegova zamjena često zahtijeva i zamjenu bravice
ŽARULJE
Neodgovarajuća rasvjeta automobila predstavlja prijetnju vama i ostalim vozačima. Ako bilo koja komponenta vanjske osvjetljenja ne radi ispravno, trebali biste ju razmjenjivati što je prije moguće. Žarulje s prednjim svjetlima najčešće se kvare jer su izložene lošim vremenskim uvjetima, visokom temperaturom, vlagom i udarima.
Kakve su vrste žarulja?
Moderna prednja svjetla automobila kombiniraju različite funkcije svjetla i vrlo su složena i tehnološki napredna. Njihove žarulje mogu se koristiti kao kratka svjetla, pozicijska svjetla, svjetla za maglu, svjetla s puno svjetla i svjetla za pokazivanje. U svakom slučaju, izvor svjetlosti je žarulja ili ponekad svjetiljka s valjkom koja se naziva xenonska žarulja.
Kada treba zamijeniti žarulju?
Dok su ksenon svjetla vrlo izdržljiva, regularne žarulje zahtijevaju česte promjene. Žarulje su izložene raznim vremenskim uvjetima (temperatura, vlažnost) i vibracijama, zbog čega se brže troše. Kod vožnje s neispravnim svjetlima predstavlja opasnost za druge vozače. Dakle, kada primijetite da bilo koji od vaših svjetala ne radi ispravno, trebali biste je promijeniti.
- Možete sami mijenjati žarulje, ali može biti malo komplicirano i dugotrajno u slučaju novijih automobil
- Obavezno koristite iste žarulje u oba svjetla
- Nakon zamjene žarulja prednjeg svjetla provjerite visinu svjetlosnog snopa
- To se ne zahtijeva u slučaju ksenonskog svjetla jer se samopodešavaju
Provjeravate, radi li vaša vanjska rasvjeta ispravno? To je praktično, pogotovo u tamnijim godišnjim dobima. Da bi vaša prednja svjetla pravilno osvijetlila cestu ispred vas, moraju se dobro podesiti. Ako su svjetla podešena prenisko, svjetlosna zraka neće doseći dovoljno daleko. Ako su zauzvrat postavljeni previsoko, smetaju ostalim vozačima.
Zašto biste prilagodili prednja svjetla?
Svaki automobil bi trebao imati svoje prednje svjetlo podešeno tako da svjetlosna zraka koju oni daju bude na pravoj visini, tj. da nije preniska, jer tada vozaču ne bi omogućio dovoljno osvijetljenje ceste, a ne previsoko, tako je ugodno za sve ostale sudionike u prometu.
Kada trebate podesiti svjetla?
Nakon svakog uklanjanja žarulje ili zamjene žarulje, prednja svjetla trebaju se podesiti kako bi se osiguralo da sjaje na pravoj visini. Ova aktivnost zahtijeva upotrebu uređaja nazvanog spektrofotometar.
Kako se prilagođavaju prednja svjetla?
Spomenuti uređaj nalazi se ispred automobila. Zatim se uključe prednja svjetla za provjeru pomoću ljestvice vidljivog na staklenoj ploči uređaja, da li svjetlosni snop koji prednja svjetla stvaraju uistinu je na pravoj visini. Važno je postaviti svjetlosnu zraku na vodoravnu crtu na takav način da se osigura da je usmjerena prema naprijed.
Neispravna svjetla otežavaju drugim vozačima da procijene situaciju na cesti i reagiraju prema tome. Osim toga, riskirate novčanu kaznu. Noviji automobili imaju lampicu upozorenja za kvar žarulje na ploči s instrumentima.
Vrste žarulja u našoj ponudi:
- Klasične
- Halogene
- Xenon
- LED
- 1,2W – 100W
- 6V, 12V, 24V
- INSTRUMENT TABLE
- INTERIJERA
AUTO ANTENE
- GUMENE
- TELESKOPSKE
- UNUTARNJA
- AUTOMATSKA NA IZVLAČENJE
- TIPSKE (AUDI, VW, OPEL, PEUGEOT,…)
SIRENE
12V jednoglasna/dvoglasna PUŽ