Ispušni sustav je sistem cijevi koji odvodi plinove koji nastaju izgaranjem goriva izvan motora vozila. Kako u kojem vozilu, sistem se može sastojati od jedne ili više cijevi te još niza dijelova.
Osim što odvodi plinove nastale izgaranjem goriva izvan motora, također i smanjuje buku nastalu njihovim izgaranjem. Radi se o veoma važnom sistemu na automobilu zbog kojeg, ukoliko ne radi pravilno, možete i pasti na tehničkom pregledu vozila budući da svako vozilo mora proći eko-test, ili test o tome koliko njegovo vozilo ispušta štetnih plinova u atmosferu. Ovaj je test direktno povezan upravo s ispušnim sustavom te se određeni standardi za svaki tip vozila moraju poštovati.
Ovaj dio vozila često se kvari i to upravo iz razloga jer se mnogo troši. Posebno je ovo izraženije otkad je cijelom sustavu pridodan i katalizator koji služi za pročišćavanje štetnih plinova. Ispušni sustav proteže se od motora, preko središnjeg dijela poda vozila, a završava upravo auspuhom. Jedan od glavnih dijelova cijelog sistema je tzv. lonac. Kada bismo ga prerezali na pola vidjeli bismo da u sebi ima nekoliko pregrada te izolacijski materijal koji sprječavaju da se plinovi direktno prazne prema ispuhu ili, popularnom zvanom, auspuhu. Sve ovo motoru uzima snagu, ali ga i stišava. Sportski motori zato su mnogo bučniji jer se s njih skida sve što im dodatno uzima snagu.
Dijelovi ispušnog sustava su ispušni kolektor, prednja cijev s prirubnicom, katalizator, filter krutih čestica (DPF/FAP) kod dizelskih motora, srednja cijev, srednji ispušni lonac te zadnja cijev i zadnji ispušni lonac. Dijelovi koji su najbliže motoru su najopterećeniji i zato se najviše troše i na njima su najčešći kvarovi. Najopterećeniji dio tako je ispušni kolektor koji je smješten odmah na glavi motora, gdje ispušni plinovi dosežu temperaturu od čak 900°C, a brzina kretanja je 50m/s. Najčešće je napravljen od lijevanog željeza. Sljedeći najopterećeniji dio je katalizator, čija je uloga čisto ekološka. Napravljen je od više vrsta materijala, od inox čelika, keramike i plemenitih materijala, a njegova trajnost ovisi o tome koliko pravilno plinovi izgaraju. Zadaća ispušnog lonca je da smanji buku izgaranja ispušnih plinova.
Neki vozači na svojim starijim automobilima imaju lonce vlastite izrade. Međutim, ovo se nikako ne preporučuje jer radi se o dijelu koji se jako troši te se može pregrijati, povećati potrošnju goriva i za 30 posto, a motor može izgubiti na snazi te se u konačnici mogu pojaviti i razni kvarovi. Zbog svega navedenog najbolje se ne igrati majstora iz kućne radinosti, ma koliko spretnih ruku bili, već kupovati dijelove od renomiranih proizvođača.
Ako vam katalizator na automobilu dobro ne radi, postoji niz pokazatelja koji će vam na to ukazati. Prvi pokazatelj je neugodan miris iz auspuha. Potom zvuk ispod automobila koji podsjeća na zveckanje kamenčića u nekoj staklenci, a nakon toga i nenormalne vrijednosti ispušnih plinova prilikom tehničkog pregleda vozila.
U mogućnosti smo Vam ponuditi ispušne sisteme renomiranih svjetskih proizvođača kao što su Walker, Bosal, Miltek Sport, KTR i sl.
U ponudi se nalaze:
- Ispušni sustavi
- DPF filteri
- Fleksibilne cijevi
- Ispušni lonci, cijevi
- Katalizatori
- Kolektori
- Kompleti za montažu, turbine
- Lambda sonde
- Nosači ispušnog sistema
- Stezaljke/šelne
- Brtvila ispušnih sustava (diht mase)